History |
Kännykästä tulossa mainosväylä
Tutkija Ville Virtanen Helsingin kauppakorkeakoulusta ennustaa, että kännyköistä tulee vääjäämättä mainosväylä.
Virtanen ennustaa sanomalehti Keskisuomalaisen HighTech Forumin mukaan, että kuluttajat alkavat seurata kännyköistään mainoksia, lukea tuotteisiin liittyviä lisätietoja ja pelailla brändeihin liittyviä pelejä.
Sanomalehden automainoksessa esimerkiksi saattaa tulevaisuudessa olla viivakoodi, jonka kuluttaja voi kuvata kamerakännykällään. Viivakoodin kautta kuluttaja voi sitten saada kännykkäänsä autosta tarkan esittelyn.
Virtasen mukaan tutkimusten perusteella on selvää, että kuluttajat todella haluavat uusia markkinointiin liittyviä asioita kännykkäänsä.
"Suurimmat esteet ovat olleet asenteissa. Jos puhutaan kännykkämarkkinoinnista, se mielletään tungettelevaksi tekstiviestipohjaiseksi suoramarkkinoinniksi, joka on vain jäävuoren huippu kaikista näkymistä", Virtanen sanoo.
Lähde: Tietoyhteiskunta.fi
|